pondělí 20. června 2016

Festivalová sezóna + Holi Open Air Festival

Červen je měsíc, kdy začíná období festivalů. Proto vám poradím co s sebou na festivaly, jak se chovat při různých situacích atd. Navíc vám představím můj první letošní festival, který jsem navštívila, a to Holi Open Air Festival of Colours.





Festival je vlastně setkání lidí se stejným zájmem. Festivalová sezóna se otevírá známým festivalem Votvírák, na kterém já jsem sice nebyla, ale prý se vydařil, dokonce i počasí vyšlo. Mě tedy přijde, že každý jede na Votvírák se jen totálně opít a s někým si užít. Podstata festivalů je ale úplně jiná. Na každém festivalu hraje hudba, jsou připravené různé workshopy, ochutnávky všeho možného a spoustu dalších aktivit. Jde hlavně o co nejlepší prožití chvíle. O zábavu s přáteli, ochutnání zajímavého jídla a také o užívání letní atmosféry.
Je hodně druhů festivalů, každý by si určitě vybral.
Nejčastěji jsou to hudební, což jsou spíše takové koncerty mnoho kapel a zpěváků. Na tom je super, že máte více oblíbených interpretů pohromadě. A hudba je hlavní účel festivalu.


Např.: Metronome festival (25/26 2o16)
           Rock for People (3/7.7)
          Colours of Ostrava (14/17.7)
          a během celého léta po ČR festivaly Hrady a Kryštof Kemp


Pak mohou být filmové festivaly. Na žádném takovém jsem ještě nebyla, ale jde hlavně o projekci různých filmů, filmových novinek atd. Určitě každý známe Mezinárodní Festival Karlovy Vary, na který se sjíždí herci, režiséry atd. z dalekých států. Letos už 51. ročník s filmovou smetánkou. Mezi kterou se sice my "smrtelníci" nedostaneme, ale lístky na festival si koupit můžete.



Mezinárodní Filmový Festival Karlovy Vary (1./9.7)
Prague Rooftop Festival (26.6)
Slavonice Fest (3/7.8)


Existují i divadelní festivaly, kde se představují všelijaká představení a přehlídky, které nejsou přes léto, ale jsou na jaře a na podzim. Mezi jedním z nich je např. Žižkovská noc (jaro)


A mé oblíbené festivaly spolu s hudebními jsou festivaly jídla! Neboli gastronomické, protože mezi patří i festivaly piva atd. A to už si pak vybere opravdu každý. Můžete si vybrat z festivalů zmrzliny, sladkostí, dortů až po festivaly guláše, indického jídla, veganského jídla a mnoho dalšího, na co si jen vzpomenete.
Nějaký můžete navštívit už tenhle víkend..


Apetit festival (25.6)
Ice cream festival (26.6)
Foodparade festival (3/4.9)


Já jsem letos už navštívila nahoře zmiňovaný Holi Open Air Festival. Je to festival barev, hudby, tance, jídla. Taková všehochuť. Pochází z Indie a je to hlavně oslava barev. Na festival jsem chtěla už třetím rokem, ale splnilo se mi to až letos, kdy jsem vstupenky kupovala s kamarádkou už v únoru. Strašně jsem se těšila! A nemohla uvěřit, že letos to konečně vyjde a já tam opravdu budu. S K. jsme natěšeně byly na místě už před jednou hodinou, kdy to údajně mělo začínat. Ale to se teprve otevíral areál. Když jsme se tam dostaly vše jsme si prošly (nebylo to teda zase tak velké) a už jen čekaly na ten magický okamžik prvního vyhazování barev. A když na to konečně došlo, bylo to ještě víc skvělejší než jsem myslela! Je to tak uvolňující pocit. Hraje hudba, všichni tancují, smějí se a odpočítává se..."Three, two, one... Holi!" a všichni najednou vyhodí svůj barevný prášek do vzduchu. Vypadá to úžasně. Necháte na sebe ten barevný prášek dopadat a je vám úplně jedno, že je všude. Je to tak uvolňující pocit. Ta svoboda, šťastná chvíle. A pak se tancuje. Byla to čistá euforie.


jedinečný moment ♥
 barevná mlha



Teď ale na chvilku do reality. Při prvním vyhazování jsem se moc smála, takže jsem barvu měla v puse. To jediné mi na tu chvilku vadilo. A další menší problém byly brýle. Nejlepší je mít sluneční. Ten barevný prášek je sice naprosto přírodní, šetrný ke kůži, vlasům a vodou smývatelný. Ale mít ho na brýlích (dioptrických) je horší než ho mít v očích. Po nějaké době jsem si však zvykla. Tento festival je vlastně pořád celou dobu stejný, ale i tak mě strašně bavil. 

Ochutnala jsem tam i jedno zajímavé indické jídlo, Samosu.
Takhle bych jí popsala já - bramborová směs  se zeleninou obalená těstíčkem, s pikantnější omáčkou.
Takto zní oficiální popis - druh pečiva, plněná taštička, knedlíček :D

No nevadí, chutnalo to skvěle.


takhle vznikají fotky, když nevidíte na displej









A na závěr pár rad.
  • netáhnetě s sebou x věcí, jako kdyby jste jeli někam na týden
  • pití vypijte a jídlo snězte, než vlezete do areálu. Zabavili by vám ho a pak by vám to bylo líto
  • přibalte s sebou antibakteriální gel (někde bývají jen toi toiky, to nepotřebuje komentář)
  • pořádně se vyspěte, ať máte pak výdrž
  • neopijte se do němoty, není to ta hlavní podstata festivalů
  • užijte si to :)
       
                    vaše Nikol






















8 komentářů:

  1. Věřím, že to musela být pořádná euforie, protože je mívám také :D. A úplně si vybavuji ten pocit volnosti a štěstí :). Já mám festivaly moc ráda! Letos se mi splní sen, protože pojedu s kamarády na Martina Garrixe do Hradce Králové na AIR Festival a už se nemůžu dočkat! :) Na víc dnů jednu takto poprvé, takže se fakt těším :). Navíc uvidím svou platonickou lásku ♥.
    Jinak děkuji za rady. Právě jsem teď řešila, jestli nás tam pustí s jídlem, protože na stránkách mají napsané jen zákaz vstupu s pitím a alkoholem vlastním, ale o jídle ani zmínka. Možná budu psát e-mail pořadatelům, aby mi tu kupu jídla nevyhodili :D. Moc pěkný a užitečný článek! :)

    http://es-veronica.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo tak to bude super! A hlavně se ti splní sen :) Tak přeji, aby jsi si to pořádně užila :))
      No oni to neprohlíží nějak důkladně, ale není to prý vhodné mít vlastní jídlo nebo co... Ale zase když jedete na více dní, tak by se to dalo nějak schovat do tašek, něco málo :) ale velké flašky nepropašujete určitě :D

      Vymazat
  2. Ach festivaly, srdcovka ! Já bohužel Kryštof kemp nestihla, ale jdu alespoň na samostatný koncert v rámci turné. Jinak jedu poprvé do Vizovic, tak jsem zvědavá !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to bude určitě také super! :) Tam ani nevím co se bude přesně dít, ale přeju ti, aby jsi si to užila^^

      Vymazat
  3. Jaj, tady se mi někdo trefil do vkusu ♥♥ já fesťáky naprosto zbožňuju, v létě jich vždycky projedu několik. Protože prostě sopjení, hudby, lidí, amosféry, a všeho, to je prostě pro mě daleko záživnější než se válet někde u moře. Ikdyž jsem kolikrát spocená a špinavá. :D
    Na filmovym festivalu jsem teda nikdy nebyla, to mě ani tolik neláká. Ale ty food festivaly jsou taky super věc. :)
    Michelle B :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo je to vázne super! A ty jsi taky byla na Holi ? :)

      Vymazat
    2. Nene na Holi jsem nebyla, ale třeba tam někdy zavítám. :) Jak už víš, tak jsem letos jela RfP, pojedu ještě na Mighty Sounds, ale to kvůli focení. No a pak chci projet pár dalších menších fesťáčků a bůh ví kam se s focením dostanu. :) Co ty, chystáš se ještě někam? .)

      Vymazat
    3. Ano :) jee tak to bude určitě taky super, to si uzij! :)) Ano ja se chystám do dvou zemí, o kterých pak jeste napíši a také po přírodě v Česku ^^

      Vymazat

Děkuji vám za váš názor, okomentování blogu!♥

Co je štěstí a jak být šťastný?

Tak vás zdravím.. já vím, že jsem se zase dlouho neozvala, ale pro ty, kteří tak nějak pravidelně čtou můj blog, ví jak to teď mám.. a taky...