středa 27. července 2016

Konec čumkartám?

Řeč bude dnes o pohledech. Když jsem letos na dovolené koukala po pohledech, přemýšlela jsem o tom, že pohledy už se v dnešní době moc neposílají, že to hodně upadá. A obávám se, že to dopadne jako s dopisy..
my photo


Kdo si vůbec dnes s někým dopisuje? Musím přiznat, že ani já ne, vyloženě si s nikým nedopisuji. Akorát někdy napíšu dopis kamarádce/kamarádovi, ale to je spíš takový milý vzkaz.
No ale zpátky k pohledům. Přijde mi, že lidem přijde hrozně zbytečné utrácet za pohled nebo známku (která je už dražší než samotný pohled) v dnešní době sociálních sítí. Přitom je to hrozně hezké, když uděláte radost někomu, koho máte rádi. Dáte tím najevo, že na člověka myslíte i přes několik těch X kilometrů, které vás od sebe dělí.
Navíc je hrozně milé, když dostanete pohled na oplátku nebo třeba i jen tak. Stačí pár slov a fotka místa odkud na vás druhý člověk myslí a úsměv se na tváři objeví hned.
Já se snažím dělat přes vzdálenost radost aspoň někomu každý rok. Ale tak mě přijde posílání pohledů celkem přirozené. Ne něco jako 'z doby kamenné'. Jsem totiž táborové dítě, už odmalinka jezdím na tábory (už jsem do "dotáhla" na praktikantku hah) a k táborům patří pohledy. Pamatuji si, že mi vždy chodili takové ty pohledy "Měj se božsky! Čekáme tu na tebe" A tak dále.. A já na oplátku posílala takové předpřipravené pohledy, telegramy. Ale to už je 10 let zpátky. Teď to jsou spíše pohledy z míst, které navštívili moji kamarádi, rodina.
Každopádně jsem tímhle článkem chtěla vyjádřit, aby jsme nezapomínali na naší starou, ale milou tradici psaní pohledů (když ne už těch dopisů). Uděláte druhým lidem radost, navíc! Si procvičíte češtinu jako takovou, bez těch "facebookových zkratek" typu lol, btw, jj a tak dále.. Přijdu si teď trochu jako puristka za národního obrození :D Ale je to tak, čeština je krásný jazyk a také docela těžký, i když nám to tak přijít nemusí. Češi by neměli přestat umět psát česky. Aspoň my "blogerští spisovatelé" si neustále češtinu procvičujeme. A čtenáři čtením také (a celkově čtením).
A co vy, posíláte pohledy?
vaše Nikol
Část mé pohledové sbírky :))


9 komentářů:

  1. Pohledy posílám často a ráda (dovolená, svátek, narozeniny, jen tak) a neumím si představit, že bych s tím přestala :-) Vždycky se vyřádím s různýma malůvkama a hláškama :-D a platí to taky naopak - hrozně moc potěší, když člověk najde ve schránce ručně psanou pohlednici, kde pozná autogram svých nejmilejších <3 tohle aspoň pro mě nějaká "appka" nebo FB nahradit nemůže :-) To mi připomíná, že musíme koupit další magnetky, protože čumkarty z ledničky začínají opadávat :-D
    Bebe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super!! Jo přesně, taky používá různý hlášky a tak :D S těmi malůvkami je to horší, absolutně neumím malovat, takže nakreslím max. sluníčko :D
      Ano přesně, tohle je ničím nenahraditelné :)

      Vymazat
  2. Pohledy posílám moc ráda, jak píšeš, je to takové pěkné a milé připomenutí, že na někoho myslíš, s kamarádkami si z výletů posíláme běžně, ale kromě toho jsem také objevila projekt zvaný postcrossing. V článku o tom nemluvíš, tak jej možná neznáš? Podívej se na stránku postcrossing.com, můžeš tam posílat a dostávat pohledy z celého světa! Kromě toho existuje i několik mezinárodních skupin, kde si lidé domlouvají přímou výměnu pohledů (tak můžeš získat oblíbené motivy nebo země, na webu vše závisí na losování a také jedna česko-slovenská, kde své nadšení sdílíme, soutěžíme, hrajeme pohledové hry a občas pořádáme i sešlosti, kde se schází opravdu různorodá společnost! Kdyby tě to zaujalo, ráda provedu začátky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo to je paráda!! O tom slyším opravdu poprvé a šíleně mě to nadchlo, určitě se o to budu zajímat, děkuji moc :) Kdybych měla dotazy, tak se na tebe určitě obrátím :))

      Vymazat
  3. Tak to je Bezva, ráda vidím, že pohledy pořád jeste nevyšly uplne z módy :) A děkuji moc :)

    OdpovědětVymazat
  4. Pohledy posílám snad vždycky, když někde jsem a mám pár kamarádů na dopisování, u mě to myslím nikdy nezůstane jenom u fotek, smsek a emailů :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já tedy od každého z kamarádů vyžaduji pohled, když někam jede :D. A sama taky moc rada posílám, ale jsem spíše dopisová :). Ty vlastně píšu do dnes, přijde mi to děsně kouzelné a mám vždy takovou radost :D :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja většinou také! :D a snažím se dodržovat, abych také pak poslala :) U me je i ten vzkaz na pohledu pomalu jako dopis, ani se tam poradne nevejde :DD Dopisy jsou kouzelné :) to mam stejné :))

      Vymazat

Děkuji vám za váš názor, okomentování blogu!♥

Co je štěstí a jak být šťastný?

Tak vás zdravím.. já vím, že jsem se zase dlouho neozvala, ale pro ty, kteří tak nějak pravidelně čtou můj blog, ví jak to teď mám.. a taky...