pátek 29. července 2016

Slunná Itálie

Ciao moji milí čtenáři,
zjistila jsem, že mě hrozně baví psát takové malé cestopisy, reportáže o místech, kde jsem byla. Proto vám dneska sdělím pár ne třeba úplně známých informací o Itálii, kde jsem strávila týden.

 V Itálii jsem byla letos poprvé, před tím jsem roky jezdila do Chorvatska, takže jsem nevěděla co od toho čekat. Moře jako moře přeci ne? Divili by jste se, ale v Itálii je o trochu slanější. A taky tam jsou větší vlny. Ale teď trochu odborně, v Chorvatsku je moře Jadranské a v Itálii Tyrhénské, takže to asi bude tím. Nebo jestli do něj Italové hází více soli...

Italové jsou známé jako "horké hlavy", kteří rádi gestikulují. Mohu potvrdit, hlavně když sedí za volantem, tak se tak rádi projevují.
Žijí celkem skromně, aspoň ty domy na to vypadají, ale tak oni si to vynahrazují drahými mobily, boty a tak. Domky byly moc roztomilé, i na, že byly dost skromné a jeden na druhým.
Jsou také docela věřící, ale svítící kříž na kopci mi přišel už děsivý.
Jinak je v Itálii moc pěkně, nejdřív jsem nevěděla jestli se tam mám těšit, protože válendo u moře mě tolik nebaví, ale poznávání Itálie jsem si zamilovala. Navíc je to ráj těstovin, takže pro milovníka těstovin prostě pohádka.

Co bych chtěla zmínit.. na plážích bylo poměrně hodně lidí černé pleti, kteří prodávali všechno možné od dřevěných náramků po "conversky" atd. Nejdřív jsem si myslela, že to jsou běženci a  bylo mi jich hrozně líto, jelikož tam chodili i dost mladí. A ty mají rozhodně na víc, než se takhle mučit a vnucovat se na pláži. A jestli je někdo nechce zaměstnat kvůli jejich barvě pleti, tak je to prostě ubohé. Hlavně, že celý svět je proti rasismu a předsudkům.
Pak jsem postupně zjišťovala, že černochů je po celé Itálii strašně moc a někteří jsou na tom o něco lépe a někteří si žijí už moc dobře. Budu držet palce ať se mají dobře i ti z pláže.

A teď už k místům, které jsem navštívila. Z těch větších jsem navštívila Pisu a Sienu, do Říma jsem se bohužel nedostala. Rozhodně z dalších hezkých měst je Pitigliano, Porto sant Stefano a Talamone.

Talamone
U Talamone jsme byli ubytovaní. Je to menší město na takovém výběžku, které stoupá nahoru. Není tam tolik dění, ale západ slunce z vrchu byl nádherný.


 




Porto sant Stefano
Přístavní město, kde to velmi žije.




NámořníkStyle

Pitigliano
Skalní město, které má dvě části. Starou a novou. V té staré jako kdyby se zastavil čas..




výletníci

nasvícené noční Pitigliano



Siena
Je větší město, kde je to samý kostel a chrám, dlouhé fronty a také drahá káva. Ale pokoukání moc pěkné.
radnice


klasicky rozcuchaná

Pisa 
A konečně má oblíbená Pisa! Na tu jsem se hrozně těšila. Město je celkově moc hezké, ani jsem nečekala, že bude tak velké. A věž je také úchvatná! Je to sice "jen věž", ale tak to máte jako se Stonehenge, taky "jen kameny", ale prostě to musíte vidět. Navíc jsem jí chtěla vidět, než se zbortí. Každý rok se prý o milimetr posune, takže za několik let jí pád možná nemine..
Snažila jsem se o takovou tu klasickou a hrozně originální fotku s věží, ale jak vidíte, moc mi to nešlo.


vstup do areálu


fail :DD


O "originální" fotku se snažila i slečna za mnou

když už se to mohlo povést, někdo mi vlezl do záběru

jako na dlani

takhle vypadá celkem rovně, co?



Jak jste si užili první polovinu prázdnin ? A už jste někdy byli také v Itálii?
Já teď mířím na Šumavu, takže se bohužel nebudu 14 dní ozývat. Užijte si druhou polovinu prázdnin a mějte se krásně!
vaše Nikol


14 komentářů:

  1. Holka, než něco takového uveřejníš, zkontroluj si prosím nejdřív chyby. Dále z obsahového hlediska je článek pro mě úplně o ničem. Postrádá veškerý smysl. Dvě věty za sebou nejdou dohromady. Je to lámané a tak trochu nevíš co psát, mi přijde... Toť můj názor. Užij si Šumavu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám chybu jen v jedné větě ty češtinářko. A hlavne, ze slovo 'uveřejníš' dává smysl. Jinak nevím co chceš říct tím, že je to lámané :) A nechtěla jsem zbytečně o každém městě psát milion informací, bylo to proste z mého pohledu. Užiju, neboj :) A díky za názor.

      Vymazat
  2. Jééé to je nádhera, takové články mám ráda, sama obdobné píši, do Itálie bych se ráda podívala, líbí se mi fotky a moc se mi líbí jak jsi psala otěch italech - horká hlava, to sedí:D

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! Rada takové články píšu i čtu, určitě se k tobě kouknu :)

      Vymazat
  3. Máš super fotky, hlavně ta s těmi oranžovými domy a barevnými práporky je super! Já jezdím pravidelně do Chorvatska a jak to tak čtu, jsem za to ráda. Věřím že i v Itálii je krásně- což vidím z fotek. Ale černoši na pláži prodávající "Conversky" by mě teda štvali.. a slyšela jsem, že provoz na silnicích v Itálii je celkem šílený- prý je normální že na dvouproudové silnici jedou tři auta vedle sebe a podobně.. :D
    http://spice-of-life.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc!! Ano, někdy už to dost otravné bylo.. Italové jsou celkově šílení :D Ale i moc milí, a já si to u nich dost užila. Chorvatsko je prostě klasika :) třeba budeš mít chuť zavítat také jinam :))

      Vymazat
  4. Byla jsem v Itálii jednou v Benátkách a naprosto úžasný to tam bylo, udělaly jsme si výlet k Lagu di Garda, kam bych chtěla strašně moc znovu, tak snad se tam časem dostanu :D Užívej na Šumavě!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Benátky bych také jednou strašně ráda navštívila! Věřím, že jsou krásné. Děkuji :)

      Vymazat
  5. Jůů, tak jak vidím, užila sis to parádně :). Moc se mi líbí všechny ty fotky, i když fotka s věží se ne a ne povést :). Jinak doufám, že Šumavu si užiješ :). Já teprve ukončila zkouškové, takže jsem zatím žádné velké výlety nepodnikala :D. Ale už se nemůžu dočkat AirFestivalu, protože to pro mě bude nejvíc <3.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano užila, děkuji moc! Fotka s věží mi moc nevyšla noo :D Příště:D Šumava super, děkuji :) Snad dopadlo ve dobře! A pak už jen volno a výlety :)

      Vymazat
  6. Ahoj, chtěl bych se tě jenom zeptat. Když jdeš do statistik blogu a jak ti tam píše ty odkazy, které navštívili tvůj blog. Máš tam taky divný odkazy? Mě teď napadli Twitter a FB.
    Vasko Journal

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím úplně jak to myslíš.. Napíšeme si kdyžtak na fb:)

      Vymazat
  7. Já v Itálii nikdy nebyla, ale doufám, že se tam jednou také podívám :)
    Je dobře, že sis to užila a hodně si toho viděla! :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za váš názor, okomentování blogu!♥

Co je štěstí a jak být šťastný?

Tak vás zdravím.. já vím, že jsem se zase dlouho neozvala, ale pro ty, kteří tak nějak pravidelně čtou můj blog, ví jak to teď mám.. a taky...