sobota 16. července 2016

Pozdrav z Bratislavy

Ahoojte!
tak se Vám ozývám zase po nějaké době, jak víte mám letos velmi cestovatelské prázdniny a teď jsem se vrátila z Bratislavy, kde jsem po roce zase strávila čas s jednou mojí skvělou kamarádkou se kterou se vídáme takhle vždy už 5 let. Jeden rok přijedu já a další ona. A ne, nepoznaly jsme se přes internet, vlastně nás seznámily naši taťkové. Už to první léto na společné dovolené jsem věděla, že si budeme rozumět. A drží nám to už 5 let, jak říkám, pravé přátelství na dálku. No a letos jsem já byla v Bratislavě. Uvědomila jsem si, že mám Bratislavu vlastně docela ráda, byla jsem tam už po 3 a vnímala jsem jí trošku jinak, než že jsem jen u kamarádky. Bratislava je moc pěkné město a myslím, že můžu říct, že už Blavu docela znám. A také si myslím, že každý Čech by měl Bratislavu aspoň jednou za život navštívit. Přeci jen je to město našich sousedů, s podobnou řečí a s částečně velmi společnou historií. 


pokus o uměleckou fotku a úpravu (přidání textu) - nebojte, ještě to dopiluju


Do Bratislavy se asi nejsnadněji dostanete díky žlutým autobusům od Student Agency, neboli RegioJet. Pokud tedy nemáte vlastní auto, ale podle mě je stejně nejpohodlnější jet s touto společností.
Kdo  si myslíte, že Regiojet neznáte, jsou to ty žluté autobusy, které můžete vidět na dálnici snad vždy, když po ní jedete. RegioJet umožňuje přepravu ještě i letadlem a vlakem. Akorát si nejsem jistá, jestli mají i žlutá letadla.
Ve všech prostředcích to funguje velmi podobně. Dostanete zdarma kávu/čaj/horkou čokoládu, můžete si vypůjčit i noviny či časopis, který tam zrovna mají. Také si můžete v pohodě dojít na záchod. V autobuse před sebou máte malou obrazovku, kde můžete poslouchat písničky nebo rádio, dívat se na filmy, televizi a nebo hrát hry. Můžete si i vypůjčit sluchátka. Cesta je velmi příjemná a hrozně rychle uteče. Aspoň ty 4 hodiny co jsem jela já.
Přepravu od RegioJet tedy rozhodně doporučuji.



Jinak co v Bratislavě navštívit ? Určitě Bratislavský hrad, ten se tyčí uprostřed Blavy na kopci. Docela si na něj vyšlápnete, ale stojí to za to. Výhled ze shora je sice na velký panelákov, na což já tolik nejsem, ale jinak velmi pěkné. Navíc se tam teď otevřela nádherná zahrada.
hah to nejsou ani zdaleka jediné schody na hrad
Pohled na hrad ze zahrady

 
Jestli chcete více památek, zamiřte do centra, do Starého města. Jsou tam staré domy, sochy, hodně obchodů a hlavně to tam dost žije. A my jsme našly jednu takovou kavárnu, freshbar, kde jsme si dali výborný ovocný drink.

♥♥♥


Hrozně fajn je u Dunaje, který je sice dost špinavý, ale není tam úplně "přelidníno". Teď zrenovovali Starý most, takže je to nový Starý most :D Ale je moc pěkný. Navíc tam nejezdí auta, jen električky, takže je tam vcelku klid.

 

Příště určitě navštívím ještě víc míst, na závěr mého výletu jsem stihla už jen nákupy. Už jsem skoro zapomněla jaké to je to nakupování, tak dlouuho jsem si  nic pořádně nekoupila jen tak. Mé úlovky jsem vám vyfotila.







Na závěr ještě pár fotek :) Do komentářů mi klidně napište, jestli už jste v Bratislavě byli nebo jestli se třeba chystáte.
vaše Nikol

zamyšlené koukání snílka by mi šlo



dobroty





addidaskyy♥

:*


8 komentářů:

  1. Hej poznáš Bratislavu, hlavne že 'A nebude tuto cestou to kratší? Nie Nikolko nebude, tá je len dlhšia' ale áno poznáš ju������
    Krásne fotky! Hlavne na tej kde som ja���� Tešim sa na teba v septembri!��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele jo..😂😂😂 Na turistu celkem dobrý 😂
      Samozrejme ❤️ Ja na tebe!!!

      Vymazat
  2. Tvoje fotografie sú proste úžasné, just wow! 💕

    Izabell zo SYDNEY SLEEK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! To je hlavne díky mobilnímu foťáku a těm věcem co fotím 😊

      Vymazat
  3. Krásne fotky :) RegioJetom cestujem rada aj ja, je to vždy pohodlná cesta :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za váš názor, okomentování blogu!♥

Co je štěstí a jak být šťastný?

Tak vás zdravím.. já vím, že jsem se zase dlouho neozvala, ale pro ty, kteří tak nějak pravidelně čtou můj blog, ví jak to teď mám.. a taky...