neděle 14. srpna 2016

Zkušenost praktikantky

Zpátky v realitě. Aneb tak by se také dal nazvat můj dnešní článek. Prvních 14 srpnových dnů jsem strávila jako praktikantka na dětském táboře na Šumavě, kam jezdím už pár let.. A letos jsem si odbyla premiéru prágošky.

Jezdila jsem tam jako mladší, a ano opravdu jsem tam byla v loni ještě jako táborník, i když mi bylo skoro 17. Bylo to ale hlavně kvůli té skvělé partě lidí. Jinak je to moje milované místo, takže letos jsem tam prostě musela znova, ovšem jako dítě už vážně ne. 
A jak by se dala shrnout práce praktikanta? Špinavá práce, kterou nechce nikdo dělat. Zní to fakt úžasně ne? Na některých táborech za to dostanete zaplaceno, někde ne, ale nic neplatíte, prakticky si pobyt odpracujete. Tak jsem to měla já a i přes to mě to neodradilo, tak jsem jela. I když se většina mého času skládala z uklízení všeho možného, práce v kuchyni a tak dále.. Dělala jsem i příjemnější věci, jako práce s dětmi. Malé špunty já mám strašně ráda, chtěla jsem být i učitelka ve školce.. Zbožňuji tu jejich upřímnost a radost ze života. Děti jsou nejúpřímnější osoby, řeknou vám na rovinu, že se jim něco nelíbí nebo jestli vás mají rádi. A když si vás oblíbí, tak to opravdu stojí za to. Mě si letos několik prcků fakt hodně oblíbilo, takže jsem byla dětmi neustále obklopená. Vždy když mě viděly, tak se jim rozzářily očka a byly schopní se pětkrát denně zeptat, jestli jim budu večer číst pohádku. Svěřovaly se mi se svými tajemstvími a na konci mi řekly, jak jim budu strašně chybět... Tohle mě naplňuje, to je proč mě ta práce s dětmi tak baví. Uvědomila jsem si, že mě fakt mrzí, že jsem na tu předškolní pedagogiku nešla... Ale tak co se dá dělat, budu si to aspoň vynahrazovat každé léto jako vedoucí. Tedy snad brzo už jako úplná vedoucí. 
Hodně jsem si rozuměla i s nejstaršími dětmi na táboře, ze srandy jsem jim taky říkala, že jsou to moji špunti. Byla fakt sranda. Miluju tuhle dobu, kdy prostě odjedu daleko, kde není žádný internet ani pořádný signál na volání, natož na data. A neřeším nic. Prostě jen úplně vypnu a žiju přítomným okamžikem. Neřeším co se děje tam venku. Jedinou mojí starostí bylo, abych měla včas uklizeno, co jsem měla uklidit, dala dětem včas svačinu a stihla jim přečíst pohádku. Ale to je oproti normálním běžným problémům naprosté nic. 
Na závěr už jen pár fotek :) 
Jezdíte někdo také na tábor jako vedoucí? 
užívejte ještě prázdniny a mějte se krásně
Moje spolu-praktikantka
hned tři ségry najednou si mě oblíbily♥
malá princezna
"Venčili" jsme :D
Moje "malá" Baruška:*
správný táborový táborák
Přijela se podívat i kamarádka, která jezdila roky před tím♥
"špunti"
můj malý uplakánek♥
i takové dobroty jsme jim přichystali
ta pohodovější práce praktikanta
klasická piškotéka 
neustále v objetí
nádherná šumavská krajina

14 komentářů:

  1. Já praktikantku teda nikdy nedělala i když jsem o tom cca v 16ti uvažovala, ale pak mě to nějak pustilo. Jezdívala jsem tehdy na koňské tábory:D Je fajn, že sis to užila a doufám, že to na tu opravdovou VEDOUCÍ jednou dotáhneš;)

    www.double-claire.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koňské tábory musí být také hrozně super! Hlavně pro nadšence koní :) Děkuji!! Snad tak za dva roky už :))

      Vymazat
  2. Teď docela lituju,že jsem tam nebyla, hezký článek Nikčo:)

    OdpovědětVymazat
  3. Já dělala letos poprvý praktikantku na příměstským táboře v Německu a hrozně mě to bavilo, sice to bylo taky dost náročný, ale příští rok bych tam klidně jela znovu! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo, tak to muselo být taky super, navíc sis procvičila cizí jazyk :) Náročné, to věřím. Ale jestli tě to bavilo, tak jeď určitě i příště :)

      Vymazat
  4. Nikdy jsem nic podobného nedělala, musí to být dobrá zkušenost.

    Monča / KOSMETIKA PŘÍRODNĚ /


    OdpovědětVymazat
  5. Krásné fotky, Nikolko! ♥
    Já jezdila na jeden tábor myslím 8 let a chystám o něm takový nostalgický článek. A byla jsem myslím 3 roky praktikantka :). Zbožnovala jsem ty mé svěřence a do dnes jednou za čas uděláme nějaký ten sraz a někteří se vidíme. Bylo to krásné období, když jsem jezdívala :). Jenže teď mi přijde, že to jde víc a víc do háje. Obzvlášť ten, na který jsem jezdila a nechci si zničit ty krásné vzpomínky. Přestala jsem v tom nejlepším a tak si to budu i pamatovat :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc Verunko! Tyjo , tak to se těším :) Tábory jsou moje srdcovka, jezdím už asi od 7 let :) Ale pár jsem jich také vystřídala. Skončit v nejlepším je nejlepší, nechat si ty krásné vzpomínky... :) Kdyby tě to lákalo, tak by jsi klidně mohla zkusit i jiný tábor :)) Jinak je moc hezké, že se pořád takhle sházíte :)

      Vymazat
  6. Moc hezký článek. :) U nás na táboře to mají praktikanti asi lepší, protože nevaří a ani moc neuklízí. Pomáhají s přípravou her atd. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) I to jsem měla v popisu práce, ale pristi rok to snad bude klidnější :))

      Vymazat
  7. Opravdu krásný článek!
    Jezdila jsem pravidelně každé léto od mých osmi let na stejný tábor, kde to je úžasné a znám tam teď už spoustu lidí, jelikož jsme se vídali každé léto. Loni jsem tam byla naposled jako dítě. A letos jsem nakonec nejela vůbec. Mohla jsem být praktikantka, ale odmítla jsem to. Nicméně myslím, že ze správných důvodů. :)
    Neměla bych tam žádného praktikanta v mém věku, nebo alespoň poblíž a no, už loni jsem si tam připadla dost opuštěná, jelikož jsem byla na chatce s o dost mladšími slečnami. A na táborech ubytování dělá hodně, alespoň mi přijde. Taky mi to bylo nabídnuto až poměrně pozdě, když vedoucím došlo, že by se jim ještě někdo hodil. Dále po mně bylo vyžadováno, abych každý měsíc jezdila na schůzky do Prahy, což nemám úplně nejblíž a v květnu bych bývala musela na jakýsi několikadenní přípravný pobyt s vedoucími na chatě. Čehož jsem se děsila, protože vím, jak tam dopadají večery a já moc nejsem na alkohol a takováhle "zábava" se mi příčí.
    Nejprve jsem si připadala, že dělám něco špatného, když to odmítám, jenže potom jsem se zeptala sama sebe, jak se ohledně toho cítím a usoudila jsem, že bych neměla dělat něco, čeho se tak moc bojím a mám ohledně toho špatný pocit. :)
    Omlouvám se, za takovou ságu mám tendence se hodně rozepisovat, promiň.
    Jsem ráda, že tobě se to líbilo. :) U nás vaří kuchařky a dokonce uklízí uklízečky (na záchodech a ve sprchách), praktikantky se spíš starají o hladký chod her a účastní se programu a tak. A taky to máme tak, že si vlastně zaplatíme prací pobyt. :)
    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak děkuji mockrát!!^^ Udělalo mi to radost, děkuji za milý komentář :) Vůbec nevadí, že jsi se rozepsala, já si právě taky vždy ráda počtu názory, příběhy mých čtenářů ! :)
      Když jsi k tomu měla svoje důvody, tak proč se do toho nutit, kdyby se tam pak nelíbilo z toho "druhého pohledu" jen by ti to zkazilo ty krásné vzpomínky, když jsi jezdila jako táborník :) Jinak to je stejné, my také máme každý měsíc srazy a květnu víkendové praktikum. Ale kolektiv je super, jak mezi vedoucíma tak i s dětmi, takže já neváhala :)
      Ty taky a ještě jednou moc děkuji!

      Vymazat

Děkuji vám za váš názor, okomentování blogu!♥

Co je štěstí a jak být šťastný?

Tak vás zdravím.. já vím, že jsem se zase dlouho neozvala, ale pro ty, kteří tak nějak pravidelně čtou můj blog, ví jak to teď mám.. a taky...