pondělí 22. srpna 2016

Dítě vesnice

Venkov. Místo, kde jsem prakticky vyrůstala. Jsem sice rozená kladeňanka, takže sice pocházím z města, ale za svůj domov považuji venkov. Jezdili jsme totiž snad každý víkend na naší chalupu do malé vesnice na Vysočině. Jelikož už na Kladně nebydlím, mám hmotné vzpomínky na dětství jen tady, kde lišky dávají dobrou noc. Miluju to tady. Ten klid, ticho, jen příroda všude okolo. Teď jako starší to vnímám zase trochu jinak, než jako malá. To jsem tady měla spoustu věcí a míst, kde jsem si dokázala hrát několik hodin, sama jen se svojí fantazií. Teď jako starší už sem jezdím bohužel méně, hlavně od té doby co jsem začala chodit na střední. Ale je to teď pro mě místo úniku, kde si nejvíce odpočinu. Hlavně teď o prázdninách. Po dlouhé době jsem tu zase strávila více něž víkend. Mám před sebou poslední noc /pátek/, sedím na posedu, pozoruji západ slunce a píšu. Neznám nic víc uvolňujícího.



Podnikla jsem za těch pár dní pár výletů (o dvou se dozvíte v Tipech na tripech 3), přečetla hodně knížek a také jsem to pojala sportovně. Snažila jsem se běhat a jezdila jsem na kole - prostě jsem se překonávala. Ale hlavně jsem chodila na mé oblíbené procházky. Místo hudby ve sluchátkách jsem poslouchala přírodu a bylo mi fakt skvěle. Je to nejlepší na pročištění hlavy. A to já jsem teď opravdu potřebovala.. trochu si urovnat v hlavě ty zmatený pocity.. A západy Slunce?  Na vesnici jsou nejkrásnější - to se přesvědčte níže. Výhled vám nekazí domy, paneláky, nic. Maximálně strom, který spíš dodá výhledu tu správnou atmosféru. Je to ráj pro oči, hlavně pro takového milovníka západů jako jsem já.




Vše má svoje pro a proti.. Jaké jsou hlavní nevýhody venkova? 

  • drby - ne takové ty ošklivé pomluvy, ale prostě celá vesnice vždy ví o všem co uděláte nebo řeknete. Ale tak co už, obzvlášť ty opravdu malé vesnice je spíš taková jedna velká rodina
  • málo práce - ano, těch pracovních příležitostí není mnoho..

Každému však vyhovuje něco jiného. Máte radši vesnici nebo město?
  
Užívejte zbytek prázdnin a mějte se krásně!
                           Nikol


momentka, zase zasněná 
jednou za uherský rok si udělám špekáček, aby mi pak mohlo být špatně :D
jiskrná krása ♥

Posed jako útočiště
mojí milovanou psychologií se vzdělávám i o prázdninách

16 komentářů:

  1. Pěkné fotky a článek, Nikolko! :)
    Já vyrůstala na vesnici, co má asi 60 obyvatel, takže vím své. Celou dobu jsem se tak moc těšila, až začnu chodit na vysokou odsud.. žádní kamarádi, žádný moc program. A to mě štvalo! Hlavně ti kamarádi tedy.. to momentálně v Brně mám, ale tak moc ráda se domů vracím. Oboje je mi moc vzácné a jak město, tak dědina má své plusy i mínusy :). Prostě se asi nedá rozhodnout, co je lepší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc Verunko!! To chápu.. Já zase v městě hledala svůj únik, a mám to tak pořád. Věřím, že Brno je super, také bych tam chtěla chodit na vysokou :) Ano i město svoje výhody má:))

      Vymazat
  2. Ráda trávím nějaký čas na chalupě, což je totální venkov, ale jinak preferuji město. Vyrostla jsem v Praze a hodlát zůstat v jejím nejbližším okolí :) Fotky západů moc krásné!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, bydlím 20 min od Prahy, je to fajn, kdyz tam potrebuju rychle zajet. Ale kdyz nemusím, tak tam nejezdím :D:) A děkuji moc! :))

      Vymazat
  3. Moc hezký článek :) jako malá jsem to měla podobně a nikdy bych neměnila :)

    OdpovědětVymazat
  4. veľmi pekne napísaný článok a fotky sú krásne ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Veľmi pekný článok. Som z malého mesta a niekedy mi to príde dosť podobné dedine :D Tie klebety, každý pozná každého... Ako malá som stále chodila na dedinu, ktorá má možno tak 30 obyvateľov a bola to paráda, ale nemala som sa tam veľmi s kým baviť, takže som to nemala rada. Teraz si to naopak užívam, na prázdniny chodím za rodinou na Šumavu kde je stale kam chodiť a doslova romantický kľud, alebo do českého Slezka. Dediny majú atmosféru, ale napríklad také dva-tri týždne mi úplne stačia a som spokojná že bývam (hoci v malom ) meste :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji mockrát :)) Jo kdyz v dětství okolo sebe dítě nemá dost vrstevníků, tak je to skoda a dokáže se ta vesnice dost zosklivit, ale ve starším veku je to krása :) Je hezké, ze se rada vracis :) Obzvlášť Šumava je opravdu krásná :)) Ve Slezsku jsem nikdy nebyla:)

      Vymazat
  6. Také jsem "z vesnice" která je ale velmi blízko města. A musím přiznat, že mám raději venkov a klid než ruch a davy ve městě ale když už jsem dlouho "mimo civilizaci" tak mi to město chybí. takže jsem pro venkov, ale s dojezdovou vzdleností do města. Není nic lepšího než po rušném dni ve městě se večer zavřít do svého domečku někde v klidu u lesa na samoťě:)

    www.double-claire.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem žil hodně na okraji vesnice, takže jsme z toho "vesnického života" byli vyloučeni. I když pravda, že každý znal mě a já nikoho, takže jsem asi byl jen ve vlastní bublině. Tak či tak, co jsem v Praze, jsem měšťák a je mi hej.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, tak to je škoda:/ Ale je dobře, že ve městě ti je líp :))

      Vymazat
  8. Krásný fotky, taky jsem z vesnice a i když na to dost nadávám, taky to má svoje úžasný kouzlo :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji mockrát! TO je jasné :) nikdy vše nebud vyhovat na 100% :))

      Vymazat

Děkuji vám za váš názor, okomentování blogu!♥

Co je štěstí a jak být šťastný?

Tak vás zdravím.. já vím, že jsem se zase dlouho neozvala, ale pro ty, kteří tak nějak pravidelně čtou můj blog, ví jak to teď mám.. a taky...