pátek 19. srpna 2016

Pokémonová mánie

Každý určitě zná momentálně velmi populární hru Pokemon Go.  Co na ní všichni, ale tak vidí? Obzvlášť ta generace mladších, kteří pokémony jako takové ani nepamatují? Pojďme trochu zapátrat do pokémonové minulosti..

"Ukaž tvoje pokémony, třeba něco vyměníme" Zavzpomínala jsem na svoje dětství, kdy jsme sbírali pokémony a pak si je vyměňovali.. Hlavně kluci to sbírání jeli ve velkém. Měli jich třeba stovky. Já měla 5 kartiček, některých "zbytkáčů" od kamarádů, které oni nechtěli a tím to pro mě končilo. Ale i tak to byl svým způsobem zásah do mého dětství, když vezmeme na vědomí i tu kreslenou pohádku s Pikatchuem v hlavní roli, tu já sledovala ráda. Kartičky už mě tolik nebraly, vyměňovaly jsme si je s holkama podle toho, který se nám líbil, jinak každý ten pokémon uměl něco jiného a tak dále..už si to moc nepamatuji, na čem to vyměňování záviselo. Ovšem tohle už je aspoň tak 10 let stará záležitost, kterou teď někdo vyhrabal a trochu zmodernizoval, aby upoutal dnešní počítačovou generaci a udělal z toho mobilní hru. 
Mě osobně to tedy přijde jako pitomost. Ne jen že to je nesmyslné pobíhání za získáním pokémona.. úplně to ztrácí tu atmosféru těch starých pokémonů. Každý má na tuhle hru samozřejmě jiný názor.. a já jen vyjadřuji ten svůj, nesnažím se tím někoho ovlivňovat ani nic jiného.. To píšu pro případ, kdyby někomu zase vadilo vyjadřování mých názor (ale pak mě nemusí vůbec číst, že).
Ale abych hru Pokemon Go jen nehanila, má i takové svoje malé výhody.. Jako třeba vytáhne ven i ty největší lenochy. A dokonce je i rozpohybuje. Za podmínky zapnutých dat a navigace.. Přiznejme si však , že je to trochu smutné, že musí existovat hry na to, aby to některé vytáhlo ven. Dalších výhodou může být pro některé připomenutí starých dobrých časů, ale trochu jinak.
A nevýhody? Tak když přehlédneme to užírání internetu, tak vlastně nemusíme více rozebírat, protože vše už jsem tak nějak zmínila. 
Zajímavosti na závěr 
  • Hra Pokemon Go lze stáhnout i do počítače (prý ale často padá)
  • Díky aplikaci Pokemon Go Away si můžete tzv. bloknout všechny pokémony, takže už neuvidíte slovo pokémon dokud to zase nezrušíte
A jaký je váš názor na hru Pokemon Go
mějte se krásně, 
a táhněte ven i bez hry! 
vaše Nikol
Při vášnivém hraní se dá určitě i zhubnout

8 komentářů:

  1. Mám Lumii a na Windows myslím tato hra zatím není :D. A nemyslím si ani, že bych ji někdy nějak ve velkém hrála, zkrátka na hry nejsem :D.. Vždy mě něco drží pár dnů a pak na to zapomenu.. Ale jako malá? Já Pokemony zbožňovala. Vlastně i teď zbožňuji, protože jsme se před tou "mánií" na ně začala dívat znovu. V té době jsme ještě nevěděli, že z toho bude takový hit. Chvílemi mám pocit, že jsem to tak trošku přivolala :D :D. I když to není možné. Já doma měla snad všechny kartičky a navíc i pexesa! Noo, ty já přímo milovala a všechny Pokemony jsem uměla zpaměti :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věř mi, že o nic nepřicházíš :D Taky jsem nikdy hry nehrála, max Poa :DD Jee tak to je roztomilé! Třeba opravdu přivolala, aspon sem do čr :):D

      Vymazat
    2. To nevím no :D. Ale začala jsem koukat na pikaču chvíli předtím, než to ve velkém k nám dorazilo :D. Já teď hraji zase Toma, toho kocourka jak opakuje, ale už ani ten mě moc nebaví :D. Jak píšu.. vždycky jen na chvíli a pak mě to omrzí :D.

      Vymazat
    3. No vidíš to :D O tom jsem také slyšela, všechno na jedno brdo mi přijde... :D Nedivím se ti :D:)

      Vymazat
  2. Nemyslím, že je to pitomost, je to naopak z obchodního hlediska geniální tah! I když tento styl (možnost zasazení do reálného prostředí) už prý jiná hra používá, je to pro většinu něco nového a neokoukaného. K tomu využít známou značku a to šíření mezi lidmi je obrovské. Já to zkusila, asi 10 minut. Graficky je to strašné, neustále se mě to snažilo přesvědčit, že nemám zapnutou GPS a náročnost na baterku neskutečná. Tak jsem to zase odinstalovala a lovit nebudu a doufám, že to brzy utichne. Lidi by měli do mobilů čumět míň, ne víc, i když (obzvlášť když!) jsou venku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že z tohohle hlediska je to "geniální" :D Ale máš pravdu v tom, že lidé už tak čumí do mobilů hodně. A když ještě vidím lidi co chodí po ulici a koukají do mobilů s tím, že hledají pokémony... to je kravina. Také se těším až to trochu unikne, tak je to vždy s každou hrou.

      Vymazat
  3. Ja jednej strane je smutné že len hra vytiahne niekoho von, na druhej strane by ten človek zas nevyliezol von vôbec, v tomto hra jednoznačne spĺňa svoj cieľ. Na pokemonoch som vyrastala, doteraz mám doma balíčky kariet, a ja som tento nápad veľmi privítala. Mladší ako ja to už veľmi nepamätajú, ale seriály sme proste žrali a ja som to uvítala. Ulice s lovcami pokemonov sa pomaly vyprázdňujú pretože ošiaľ upadá. Hra má technický nedostatok ten, že padá server a vyžaduje aktualizácie ktoré zaberú priestor. Inak na hre nič zlého nevidím, kto to mal rád vtedy, má to rád aj teraz a predovšetkým starší. S kamarátom (24) chodievame na takéto prechádzky raz za pár dní/ týždeň na hodinku dve a nikomu to neškodí (teda až na amíkov v správach ktorí prepadajú domy a zrážajú ich autá lebo do toho hľadia :D ale normálny človek to prežije bez ujmy). Som veľmi rada že čítam článok na takúto zľahka kontroverznú tému, na intetnete a facebooku to stránky disujú a nevidia na tom nič dobré (prototyp ufrflanéjo dôchodcu), ale pravda je taká že to má pozitíva a samozrejme aj negatíva :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, na jednu stranu to má opravdu svoji výhodu. Ale musíme se na to dívat reálně, i s těmi nedostatky. Děkuji za názor :))

      Vymazat

Děkuji vám za váš názor, okomentování blogu!♥

Co je štěstí a jak být šťastný?

Tak vás zdravím.. já vím, že jsem se zase dlouho neozvala, ale pro ty, kteří tak nějak pravidelně čtou můj blog, ví jak to teď mám.. a taky...