pondělí 12. září 2016

V září světlušky září

Někteří už určitě organizaci Světluška znáte. Buď jste už přispěli nebo jste o organizaci slyšeli. Organizace Světluška pomáhá lidem s velmi těžkým zrakovým postižením. Jako je např. šedý nebo zelený zákal a úplná slepota. Světluška zařizuje díky darům všech lidech, kteří přispěli pro lidi se zrakovým postižením letos např. navigace určené nevidomým nebo lepší moderní technologie vhodné pro ně. Také zařizuje asistenty pro děti se zrakovým postižením, aby se mohli lépe zařadit do běžného kolektivu...

Vše ale díky lidem, kteří přispívají. Peníze pro Světlušku se na ulicích vybírají vždy druhý týden v září. Letos jsem měla možnost díky mé škole se stát dobrovolníkem neboli "světluškou". Naše škola se Světluškou každý rok spolupracuje a o místo světlušek je vždy boj, protože je to velmi milá práce a hlavně je to pro dobrou věc! A nejlepší na tom je, že peníze vybírají opravdu dobrovolníci, tedy za to nic nedostávají a všechny vybrané peníze jdou pro nevidomé. To je na tom to skvělé. A já mám z toho opravdu dobrý pocit, že jsem udělala něco pro dobrou věc. Samozřejmě ne vždy se akce setká u všech lidí s pozitivním ohlasem a několikrát jsme byli ne úplně mile odmítnuti, ale to k téhle práci prostě patří. Nejštědřejší jsou snad skoro vždy lidé, kteří sami potřebují pomoct. Ale pevně věřím, že těmhle lidem se to brzy vrátí :)  

Je to 2 roky zpátky, kdy jsem měla vybírání na charitu vyloženě jako brigádu a můžu vím říct, že to bylo opravdu hrozné. Lidem jsem se vyloženě vnucovala, navíc mi bylo blbé, že jsem za to placená. Takže jsem to vydržela dělat tři dny a pak jsem skončila a od té doby moc takhle nepřispívám nebo se zeptám jestli jsou za to placení, či se na rovinu zeptám kolik vlastně z té částky, kterou já dám jde na tu věc, na kterou přispívám. Vždy tím docela "dobrovolníky" zaskočím. Ale u Světlušky nemusíte mít obavy, částka, kterou dáte, jde pro nevidomé celá.

Letos nově údajně je pro dobrovolníky soutěž, že za originální fotku můžeme vyhrát polaroid. Což je fajn, chtěla bych si ho stejně koupit, ale kdyby jste mě chtěli podpořit, tak klidně můžete dát nějaký ten palec nahoru na mém instagramu, kde se brzy objeví supr čupr originální fotka s mým světlušákem! (sama jsem jí tedy ještě neviděla, ale určitě je nejbožejší..) 

Světluška zřídila i Neviditelnou výstavu, o které jsem psala tady http://worldbynikol.blogspot.cz/2016/05/tipy-na-tripy-c2.html#more Neviditelná výstava byl opravdu silný zážitek... A Světluška se svojí činností nekončí, ještě existuje putující Kavárna po tmě, kterou jsem nenavštívila, ale prý je to také silný zážitek! Teď se Kavárna po tmě nachází v Jíčíně. Světluška ještě pořádá jednu velkou akci a to Noční běh pro Světlušku, což je další úžasná akce, která se koná vždy v dubnu a příští rok na ní nebudu chybět ani já.

A proč mám k této organizaci tak blízko? Tak to hlavně díky mé škole a také kvůli tomu, že sama si bez brýlí přijdu skoro jako slepá, takže s nevidomými opravdu moc soucítím..
Přijde mi tohle všechno naprosto úžasné, proto jsem vám o tom chtěla sdělit vše co jsem věděla a jsem moc ráda, že jsem mohla být dobrovolnicí a samozřejmě jsem také přispěla.

Kdyby jste chtěli i vy přispět určitě se tento týden dívejte ve městě kolem sebe a hledejte "světlušky", které na sobě mají černé nebo žluté triko a tykadýlka. A vhoďte jim do kasičky aspoň pár korun. Za to obdržíte některou propagační Světluščinu věc, jako např. tužku, náramek, tykadla atd. Je to moc hezké a budete mít z toho dobrý pocit, že jste udělali něco na dobrou věc.
vaše (světluška) Nikol

Znáte Světlušku ? Přispíváte na různé charitativní účely?
I já jsem přispěla!♥
Můj světlušák:*

Naše parta světlušek!

22 komentářů:

  1. To je ale krásnej světlušák. Né moc super článek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten nejhezčí a nejlepší samozřejmě! 👫
      Dekuju 😘

      Vymazat
  2. Krásný článek :))
    přispívám hodně a hodně se zúčastňuji podobných akcí. Hlavně protože v rodině mám někoho kdo sice není slepý ani nemá zákal, ale jedno oko má vlastně "mrtvé"-reaguje tak nějak když chce a zatím se to naštěstí kompenzuje brýlemi, ale to nejde do nekonečna:( navíc celkově kvalitní brýle jsou drahá věc a do toho ty sklíčka a kolem toho tolik věcí neni uplně fajn. Ještě když je to každý půlrok nová sklíčka..Takže se zúčastňuji hlavně abych trochu chápala jak vidí, protože z popisu to přeci jen není uplně ono.
    Koukám, že i ty máš brýle, tak snad nic vážného :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě moc mrzí, myslela jsem že to půjde vyřešit operací.. S těmi sklíčky to mam také tak, ale moje doktorka se na de mnou vždy smiluje a nechá mi to co mam, jenže ja pak do půl roka stejně nevidím a musí mi přidat. Už jsem se dostala ke 4 dioptriím, nebo uz mam neco málo přes, teď přesně nevím, každopádně nic vážného to není, ale sranda taky ne.
      Jinak je moc hezké, že takhle často přispíváš:)
      A díky!

      Vymazat
    2. operace nejde no. Ale neni to dobrý to takle oddalovat! Pak se ti to třeba zhorší :( ono celkově ani ta jedna dioptrie neni sranda :D je to opruz. A určitě jdi i na akciVnímat svět jinak :) je to v praze a je to zase o neslyšících :)
      neděkuj :)

      Vymazat
  3. U nás na Slovenku fičí Biela pastelka, taktiež zbierka pre nevdiacich, do ktorej prispievam. Tiez sa bez okuliarov cítim trochu slepo, takže nevaham a prispievam. Som ale veľmi obozretná, komu na čo prispievam po niekoľkých negatívnych skúsenostiach (že ľudí som následne videla v správach ako podvodníkov z rumunska :D človek sa učí na svojich chybách...) takže na unicef, narcis alebo bielu pastelku prispievam rada a pravidelne :) mám z toho veľmi dobrý pocit

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bílou pastelku znám :))
      Ano určitě je důležité být i obezřetný, najdou se lidé, kteří tohodle dokáží neuvěřitelným způsobem zneužít, proto to chce si ověřovat povolení ke sbírce nebo se zeptat, zda to jsou dobrovolníci (a nejdou placení)
      Jinak je to od tebe moc, moc hezké!

      Vymazat
  4. to je veľmi milé :) určite by som na svetlušku prispela :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ďakujem! Je to moc milá práce. To by bolo od teba moc pekné, je to pre dobru vec :))

      Vymazat
  5. O světlušce vím, ale zatím jsem nikdy na ni nepřispěla. Do kavárny bych si někdy chtěla zajít. Jen se odhodlat a najít si čas.:)
    V přispívání na charitu jsem docela aktivní. Respektive byla jsem. Teď už jsem míň. Tak aspoň mám pořád zaplou aplikaci EPP.
    http://blognazabiti.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a s tím, že jsou za to někteří lidé placeni, jsi mě hodně zaskočila! To jsem opravdu nevěděla. Asi se taky začnu ptát. :)

      Vymazat
    2. Přispěješ i je tím, že navštívíš kavárnu, takze si čas nekdy určitě udělej, musí to byt hezky zážitek.
      Jinak to je od tebe moc pekne!:)
      A ptej se, vždy by tohle měli dělat dobrovolníci, pak to nemá takový smysl.

      Vymazat
  6. Great blog! Wonderful post!
    Would you like to follow each other? Follow me on Blog and Google+ and I'll follow you back!
    www.recklessdiary.ru

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, děkuji za tvůj komentář :) Na postcrossing pošleš pohled někomu tak, že si ho vylosuješ. Když vlezeš na tu jejich stránku a přihlásíš se na svůj účet a pak klikneš na send a postcard. Ukáže se ti tam takový šedý pruh, kde na začátku je 0 a na konci číslo tuším, že pro začátek je to 5. To je limit kolik pohledů můžeš poslat. Dole máš pak request address, nad tím jen potvrdíš ty podmínky a poté klikneš na request a ukáže se ti jeden člověk, který ti byl vylosován. Uvidíš jeho adresu, na kterou pohled pošleš a měl by ti přijít i email s těmi informacemi o adrese :)

    A k tvému článku, věci pro Světlušku jsem taky prodávala :) Někteří lidé jsou ale strašně bezohlední a raději přidají do kroku než aby přispěly pár korunami..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji mockrát za pomoc!! Konečně vím uz jak na to :D:)
      Jinak máš pravdu, někteří byli bezohlední, že me ani nenechali promluvit nebo přešli na druhy chodník... Smutné. Ale zase se našli i lidé, kteří za námi šli, aby přispěli :))

      Vymazat
  8. Super článek :) také jsem jednou věci pro Světlušku prodávala

    OdpovědětVymazat
  9. Tuto organizaci tedy neznám, ale podobné ano. A ehm, promiň, že se teď vyjádřím úplně k něčemu jinému, ale ten Tvůj světlušák, to je sympoš :D :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak teď uz ano^^ Světluška je super organizace, která toho pro "ty svoje" děla opravdu hodne :))
      Jo můj světlušák = nejlepsi školní parťák a kámoš ^^ Jinak dekuju, určo vyřídim! :D:)

      Vymazat
    2. Nemáš zač a že zdravím :D :).

      Vymazat

Děkuji vám za váš názor, okomentování blogu!♥

Co je štěstí a jak být šťastný?

Tak vás zdravím.. já vím, že jsem se zase dlouho neozvala, ale pro ty, kteří tak nějak pravidelně čtou můj blog, ví jak to teď mám.. a taky...