neděle 20. listopadu 2016

Jmeniny

Ahoj!
Dnes je milý den pro všechny Nikolky, protože dnes se oslavuje jejich jméno. Čímž bych chtěla všem mým stejnojmeným, které toto čtou popřát k svátku. V dnešním článku se však podíváme na kloub všem svátkům, neboli jmeninám /ze slov. meniny - mě osobně se to líbí více, než slovo svátek/. Každý den (kromě pěti vyjímek) u nás někdo slaví své jméno. Je to ale důležitý nebo méně důležitý den?
Možná si říkáte, že to je jen obyčejný den, kdy máte napsané jméno v kalendáři.. Jenže kolik lidí si na vás vzpomene, když vidí vaše jméno v tom kalendáři.. Vzpomene si skoro každý, kdo vás zná, jenže kdo se dostane k tomu kroku kdy se odhodlá a popřeje vám? Už o hodně méně. A přitom je to tak hrozně milé, když si na vás někdo vzpomene a v den vašeho jména vám popřeje. Myslím si, že by se svátky neměli brát jako úplně obyčejné dny. Jasně, že to není něco jako narozeniny, velké oslavy a dárky. Ale v den svátku by si lidé měli připomenout své jméno, protože bez něj by nemohli existovat. A ostatní by si měli vzpomenout na lidi, které s tím jménem znají. 
Já jsem vždy přála každému koho jsem se svátečním jménem znala, ale pak mi přišlo, že už to není jaksi moderní, přát každému. Tak jsem s tím před pár lety přestala a teď už mám ten okruh lidí, kterým přeji omezený. Ale doteď mám v paměti hodně jmen a jejich svátky :D kolikrát mi to lidi nevěří, že si to tak prostě pamatuju, když oni sami si nepamatují ani ten svůj svátek. Což je další věc, které je škoda. Jak si někdo může nepamatovat svůj svátek? Možná jsem stereotypní, ale prostě si myslím, že i ten dotečný by si měl připomenout takový ten svůj den. Původ svého jména, jak vznikl nebo prostě si jen udělat příjemný den. Takové malé narozeniny. 
Možná si pořád říkáte, že to s tím svátkem přeháním, ale já z toho vážně nedělám nic velkého. Jen je hezké, když si lidé připomenou, že na sebe myslí, aspoň takhle. 
Proto moc děkuji těm, kteří na mě dnes mysleli a popřáli, je to strašně milé.
A jaký je váš názor na svátky? Slavíte? 
vaše sentimentální Nikol
PS: Doufám, že moji milí čtenáři neměli problém mě najít pod novým jménem<3
zase budu o něco těžší

2 komentáře:

  1. Keď som bola menšia tak som to brala ako niečo super a potom to zo mňa opadlo. Kamarátom a rodine poprajem stále. Na súbore si čololády dávame. Má to niečo do seba :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za váš názor, okomentování blogu!♥

Co je štěstí a jak být šťastný?

Tak vás zdravím.. já vím, že jsem se zase dlouho neozvala, ale pro ty, kteří tak nějak pravidelně čtou můj blog, ví jak to teď mám.. a taky...